Söndag 22/10/2023

Halli hallå!

Hoppas att allt är väl med er, för egen del så är det riktigt fint måste jag säga! De senaste veckorna har varit tuffa, omvärlden har knackat på lite väl mycket och mina förhoppningar om ett fortsatt liv i Sverige känns i nuläget oerhört mörka. Jag känner inte igen mig själv längre och varken jag eller M känner oss särskilt lockade av att låta våra barn växa upp i det här landet, jag ser bara inte hur man ska kunna komma till rätta med det.

Men! Idag är som sagt annars en bra dag, jag kom nyss hem från gymmet där jag till min förvåning faktiskt var helt själv! Var väl där runt 10 och trodde nog att det i alla fall skulle finnas någon annan på plats men nej. Helt själv och det är ganska så gött! Känns också som att det blev ett ganska så bra pass, jag krigade på riktigt bra och endorfinerna efter är guld värda. Kanske speciellt just nu med tanke på hur måendet har varit den sista tiden.

Nu låter jag som värsta hurtbullen, men det är sant! Tidigare så drack jag typ alltid en energidricka per dag, det gör jag inte längre. Idag så dricker jag oftast någon när jag jobbar, men vid plugg och annat så dricks det absolut ingenting.

Spelandet har också det kommit igång! Är nu på sluttampen av AC Mirage och mina tidigare känslor för spelet består, kanske till och med som så att de också kanske dämpats lite till. Basim som karaktär är väldigt mycket ”vanilj” jag känner liksom ingenting för honom egentligen. Han är väl en helt okej snubbe men mer än så är det verkligen inte, det finns inget som sticker ut med honom och tycker inte heller att vi har sett mycket till karaktärsutveckling. Jag får utveckla det här mer när jag väl har spelat klart spelet i en recension.

Jag har också ringat in fredag nästa vecka i kalendern! Då släpper nämligen ”Limited Run” Persona 4 Golden! Mycket, mycket trevligt! Det kommer garanterat bli ett köp och tanken är att fortsätta med just Persona 4 när jag är klar med Mirage. Tror att jag kommer köra på den så kallade ”GRIMOIRE EDITION” för runt 770kr. Kronan är ju så j*vla svag att jag inte riktigt kan försvara ett köp av ”Midnight Channel Edition”. Det är liksom över 2000kr och nja, det känns inte riktigt värt.

Även om det såklart lockar, men nej. M hade fått spel på mig om jag lägger så mycket pengar på massa ”lull, lull”. Speciellt med tanke på att vi går mot jul och allt vad det innebär. Men satan så fin den ändå är!

Borde också köpa på mig Persona 5 Royal till Switchen, har PS4-versionen men det här känns ju lite som spel som gör sig bäst att lira handhållet på Switchen. Smolket i bägaren där är såklart Persona 3 Reload som vad det verkar än så länge bara kommer släppas till PC, PS4/PS5 och Xbox. Så där lär jag ju bli så illa tvungen att köpa det till Playstation.

Ikväll står annars jobb på schemat, sen är jag ledig i stort sett hela nästa vecka förutom på torsdag, det känns ganska så trevligt faktiskt då jag har ganska så mycket plugg nästa vecka.

Arsenal lirade igår med, 2-2 mot Chelsea får väl ses som helt okej även om det till en början såg riktigt illa ut. Starkt dock att vi vänder underläget 2-0 till 2-2, det kraften hade vi inte riktigt i laget förra säsongen tycker jag.

På tisdag nästa vecka så är det också CL-fotboll! Sevilla borta och efter plumpen senast mot Lens så känns det som att det är läge att studsa tillbaka.

Planerna för nästa vecka är som sagt annars att plugga vidare, spela lite spel och faktiskt börja fixa lite julklappar. Förra året var jag typ helt klar i November och det är ganska så skönt så förhoppningsvis blir det likadant nu. M har redan skickat en hel del saker som hon vill ha så där handlar det egentligen bara om att beställa sakerna.

Resten av familjen är det lite svårare med, ingen har egentligen önskat sig något än och vi brukar också lotta så att man inte köper till alla utan någon köper till någon annan osv.

Ser fram emot julen, det är i min mening den bästa tiden på året och när det nu också är som så att jag och M ska fira ensamma också så känns det väldigt mysigt. Det är visserligen tråkigt att vara utan familjen på ett sätt, men samtidigt så blir det så mycket lugnare, vi kan ta vår egen tid och behöver liksom inte stressa med saker som mat eller liknande. M slutar väl jobbet runt 4 så det är jag som får ansvara för mycket av matlagningen den där dagen.

Nu ska jag dock avsluta här, kolla runt lite på FZ och se om M tänkt fixa någon mat innan jag ska till jobbet, annars får jag fixa något själv.

På återhörande!

Lämna en kommentar