Onsdag 20/09/2023

Idag är det CL för Arsenal!

Woop woop!

Men nog om bollen! De senaste dagarna har varit en härlig kombination av plugg och games! Har spelat en hel del Ghost of Tsushima nu och har sannerligen klickat bra med spelet, världen kan vara den vackraste som jag har sett i något spel. Det har varit flera stunder där man bara stannar upp och njuter av naturen och tanken på att det här släpptes till PS4 är nästan hisnande.

Det är väldigt stämningsfullt och igår fick jag nästan tvinga mig själv till att göra uppdragen i större utsträckning annars så vandrar jag mestadels runt och upptäcker saker och ting. Måste också säga att det här med vinden för att leda dig rätt växer verkligen hos mig, det skapar en känsla av att man är ett med den här världen och det älskar jag. UI finns knappt i de här fallen och väldigt många spel hade mått bra av att lära sig lite av det här.

Förutom det så har vi de senaste dagarna haft en rejäl läcka hos Xbox, bland annat där vi fick information om att en ny form av Series X är på gång och det var knappast trevliga nyheter för oss som bryr om saker som fysisk media, ägandeskap och någon form av bevarandet av spelkultur för framtiden. Konsolen ska alltså vara helt digital och även om det kanske visar sig att man kommer kunna köpa till en extern skivläsare så är trenden väldigt tydlig. Man vill bli av med fysisk media helt och hållet och vi landar säkert där i framtiden men jag kan inte undgå att deppa för den framtiden. Dels så kommer vi inte längre kunna äga spel, allt blir någon form av hyrköp. Vi som konsumenter väljer också att lägga precis all makt hos de här storföretagen vad det gäller priser på spel, man dödar begagnatmarknaden helt och hållet samtidigt som man själva mer eller mindre får monopol på att sälja sina spel.

Det är inte en sund affär för oss.

Känns så himla deppigt då jag långt ner ändå gillar Xbox, men det går liksom inte att titta förbi sådana här idiotiska beslut längre, speciellt inte när man håller fanan högt och någonstans menar att man är en förkämpe för just spelarna. Ta av er den där jävla hatten är ni snälla, inget skadar spelarna så mycket som just ni gör just nu.

Glädjande i allt detta var dock att jag fick syn på lite siffror från Sony där det visade sig att PS5 All Digital sålt riktigt dåligt och de där ryktena kring en PS5-Pro med en extern skivläsare har lugnat ner sig ganska så rejält den sista tiden. Kanske är detta ett hum om att Sony någonstans tänker om?

Minst orolig är jag dock för Nintendo, känns som att det är oerhört långt bort att dem slutar med fysiska spel.

Vi får väl se vad som händer, men framtiden känns ju onekligen deppig när företagen pushar för en utveckling i den här riktningen.

Glädjande nyheter är dock att vädret verkligen förändrats de sista dagarna! Nu har vi regn, kraftig vind och jag myser oerhört mycket. Älskar hösten! Igår var det faktiskt så att när jag gick kvällspromenaden med ena hunden så kom jag på mig själv att skratta när jag vandrade i den där regnskuren, jag var helt enkelt så lycklig.

Nu ska jag dock avsluta här och plugga vidare lite.

På återhörande!

Lämna en kommentar